21. Yüzyıl Eğitim Araştırmaları Kongresi (INER) ’nin İkincisi Gerçekleştirildi

Yayın Tarihi | 23 May 2024, Thursday

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi tarafından 2. Uluslararası 21. Yüzyıl Eğitim Araştırmaları Kongresi düzenlendi.Lavanta Tepesi Otel’de gerçekleştirilen açılış programına Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Oğuz Gürsoy, Rektör Danışmanı Prof. Dr. Ali Murat Alpaslan, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Savi Çakar, akademisyenler, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

25-26 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilen kongre, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. MAKÜ tanıtım filminin izlenildiği ve MAKÜ Türk Müziği ve Devlet Konservatuvarı öğretim üyeleri tarafından müzik dinletisi ile devam eden kongrede açılış konuşmasını Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Savi Çakar yaptı. Çakar konuşmasında MAKÜ Eğitim Fakültesi’nin 59 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu, yıllar içerisinde büyüyerek 8 bölüm, 17 Anabilim Dalının yer aldığını aktardı. Eğitim Fakültesi’nin 11 lisans programından 9 programının EPDAD tarafından akredite edildiğini ve hedeflerinin ise 21. YY. modern dünyanın gerektirdiği evrensel değerlere sahip, üst düzey becerilerle öğretmenler mezun etmek olduğunu söyledi.

Kongrenin ilkini 2023 yılında 7-8 Haziran tarihinde yaptıklarını söyleyen Dekan Savi Çakar, “İkinci kongre bizi biraz daha heyecanlandırdı. Nitelikli bir kongre süreci yaşamımıza katkı sağlayan ve kongremize değer katan tüm katılımcılara teşekkür ediyorum” dedi.

Daha sonra konuşma yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Oğuz Gürsoy, konuşmasına Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin 5 yıllık YÖKAK Akreditasyon Belgesi almaya hak kazandığı müjdesini vererek başladı. Eğitim Fakültesi’nin EPDAD tarafından 9 programının akredite olduğunu söyleyen Gürsoy, “Eğitim Fakültemiz akreditasyon süreçlerinde öncü fakültelerimizden bir tanesi. Uzun ve kısa vadeli hedeflerimiz arasında uluslararası akreditasyonlar da var. 21. Yüzyıl Eğitim Araştırmaları Kongresi’nin ikincisini bu yıl da yoğun katılımla gerçekleştiriyoruz. 18 konuşmacı, 200’ün üzerinde çevrimiçi ve yüz yüze konuşmalar var.” dedi.

Bu yılki kongrenin ana temasının “Dijitalleşme Çağında Eğitim Öğretim” olduğunu ve kongrede eğitim-öğretimin beklentilerinin ve eğitimcilerin beklentilerinin konuşulacağına değinerek, MAKÜ’nün çok önemsediği bir tema olduğunu ve tüm ön lisans ve lisans programlarında yapay zeka uygulamaları dersini koyma yolunda ciddi çalışmalarının olduğunu vurguladı. Kongrenin ana gündeminin dijitalleşme olmasının sevindirici olduğunu söyledi.

Gürsoy konuşmasının devamında; Kongreye İsveç’ten, Arnavutluk’tan ve İngiltere’den uluslararası katılımın olduğunu ve ülkemizden de Isparta, Antalya, Denizli, Ankara, İzmir, Kırşehir gibi şehirlerin üniversitelerinden akademisyenlerin olduğunu aktararak, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak’ın kongrenin özel konuğu olduğunu aktardı.

Konuşmalardan sonra gerçekleştirilen ödül töreninde “Yaşam Boyu Eğitime Katkı Ödülü”ne layık görülen Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak’a ödülünü Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Oğuz Gürsoy takdim etti. Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak da Genç Araştırmacı Ödülüne layık görülen öğrenci ve danışmanları Ayhan Çakır ve danışman hocası Dr. Öğr. Üyesi Rafet Aydın’a  “Öğretmenlerin öğretim programlarındaki değişikliğe uyumu ve 21. yüzyıl öğreten becerilerine sahip olma düzeyleri”, Mustafa Aydoğmuş’a “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Disleksi Hakkındaki Bilgi ve İnanç Düzeylerinin İncelenmesi” ve Ramazan Altundal ve danışman hocası Prof. Dr. Zeynep Karataş’a “Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Damgalanmanın Psikolojik Yardım Alma Düzeyi İle İlişkisi: Bir Karma Yöntem Çalışması” konularındaki başarıları dolayısı ile ödüllerini takdim etti.

Ödül töreninin ardından MAKÜ Anaokulu performans grubunun gösterisi ile devam eden kongrede Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ramazan Sağ kongre programını takdim etti. Daha sonra Göteborg Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ali Yıldırım, İsveç eğitim sistemi, ilköğretim sınıf öğretmenliği, öğretmen eğitimi konularında sunumunu gerçekleştirdi. Hemen ardından başkanlığını, Prof. Dr. Ramazan SAĞ’ın yaptığı, Göteborg Üniversitesi’ nden Prof. Dr. Ali YILDIRIM,  Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ali ERSOY ve Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU’nun konuşmacı olarak katıldıkları;  “Eğitim Araştırmalarının Niteliğine Yönelik Gözlenen Sorunlar ve Öneriler” konulu panel gerçekleştirilmiştir. Yine Başkanlığını MAKÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs SAVİ ÇAKAR’ın yaptığı, “Cumhuriyetin 100.Yılında Eğitim Ve Öğretmen Yetiştirme konusunda Eğitim Fakültelerinin Deneyimleri” ismi ile Eğitim Fakültesi Dekanları Paneli yapılmıştır. 

Göteborg Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ali YILDIRIM, “Araştırma Odaklı Öğretmen Eğitimi”, Hacettepe Üniversitesinden Prof. Dr. Selahattin GELBAL “Araştırmalarda Veri Toplama”,  Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Prof. Dr. Nuri BALOĞLU “Liderlik Yanılgıları” ve Süleyman Demirel Üniversitesi Doç. Dr. Hatice KILINÇ  “Eğitimde Yeni Ufuklar: Metaevrenle Buluşma”  Türk PDR Derneği Genel Başkan Vekili Prof. Dr. Metin PİŞKİN “Dünyada ve Türkiye de PDR Hizmetlerinin Gelişimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Prof. Dr. Ebru İKİZ Travmalarla Baş Etmeye Çalışan Beden, Türk PDR Derneği Genel Başkanı Psk. Dan. Mesut YILDIRIM, “Türkiye’de PDR Hizmetlerinin gelişiminde Türk PDR Derneği’nin Rolü”, University of Tirana’dan Doç. Dr. Migena BUKA “Chatgpt And Evaluation Process in Universities” konularında Konferanslar vermişlerdir.

Kongre araştırmacıların bildiri sunumları ile devam etmiştir. Bildirilerde; başta öğretmen yetiştirme olmak üzere, okul öncesi eğitimi, değerler eğitimi, eleştirel düşünme becerileri, robotik, yaratıcı drama, yaratıcılık, bulanık mantık, artırılmış gerçeklik, sözel dil becerileri, yapay zekâ, İngilizce öğretimi, temel topolojik kavramlar, dijital okuma, dijital yazma, eğitim teknolojileri, liderlik tipleri, iklim değişikliği, 21. Yüzyıl becerileri, müzik eğitimi, cebirsel kavramlar, matematik eğitimi, okul dışı öğrenme, sosyal bilgiler eğitimi, mesleki bağlılık, iş doyumu, göçmen çocuklar, ergenlik, engelli bireyler, erken bağımlılık, travmatik stres, özel öğrenme güçlüğü, duygu düzenleme becerileri, dijital oyun bağımlılığı, zeka oyunları, kariyer danışmanlığı, sosyal medya, akran zorbalığı gibi temalar işlenmiştir.