2020 yılı sonunda Fakültemiz öğretim üyelerinin ve öğretim elemanlarının proje performanslarını ve akademik ürünlerini değerlendirmek amacıyla bir anket hazırlanmıştır. Fakültemiz genelinde uygulanan ankete 38 öğretim üyesi/öğretim elemanı yanıt vermiştir. Bu anket sonuçlarına göre fakültemiz akademik personelimizin proje ve yayın faaliyetleri aşağıdaki şekilde sunulmuştur. Ayrıca Fakülte bazında yayın faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla teşvik başvurularına ilişkin özet bilgiler de rapora eklenmiştir.
Bölümlere Göre Dağılım
Bölüm bazında
bakıldığında, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü ve Eğitim Bilimleri
Bölümünde yer alan öğretim üyelerinin AR-GE faaliyetlerinin %50’sinden
fazlasını yürüttükleri gözükmektedir. Bu bölümleri sırasıyla Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü ve diğer bölümler
takip etmektedir. Aşağıdaki tabloda AR-Ge çalışmalarına katılan öğretim
üyelerinin sayısı ve yüzdeleri bölüm bazında yer almaktadır.
Bölümler |
f |
% |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi Bölümü |
4 |
10 |
Eğitim Bilimleri Bölümü |
10 |
26 |
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
6 |
15 |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Bölümü |
10 |
26 |
Temel Eğitim Bölümü |
3 |
8 |
Türkçe
ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü |
6 |
15 |
Fakültemiz bünyesinde AR-GE çalışmaları için ulusal ve
uluslararası kaynaklardan sağlanan toplam bütçe 505.509,00 TL ve 492.188,00 €'dur. Bu bütçenin fakültede 2008 yılından beri araştırma için
kullanılan en büyük miktar olduğu göze çarpmaktadır. Ayrıca daha önceki yıllar
ile karşılaştırıldığında fakülte de gerçekleştirilen proje sayısındaki ciddi
artış göze çarpmaktadır.
Anket sonuçlarına göre
2020 yılında fakültemizde AB projeleri, TÜBİTAK projeleri ve Bilimsel Araştırma
Projeleri (BAP) kapsamında çeşitli proje çalışmaları yürütülmüş ya da
yürütülmektedir. Fakültemizde 2020 yılında öğretim üyelerimizin 18 farklı proje
çalışması içerisinde olduğu görülmüştür. Proje çalışmalarının durumlarını
gösteren grafik aşağıda yer almaktadır.
Fakültemizin akademik
personelinin başvuru aşamasında olan, devam eden ve tamamlanan proje
çalışmalarının hangi bölümlerde gerçekleştirildiği, proje türünün ne olduğu,
projelerin bütçesi ve projelerin amacı aşağıdaki tabloda verilmiştir. Ayrıca
kanıt oluşturmak amacıyla web sitesi var olan projelerin we adresleri de
tabloya eklenmiştir.
Bölüm |
Proje Türü |
Bütçe |
Proje Durumu |
Proje Amacı |
Web Sitesi |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
AB projeleri |
492.188€ |
Devam ediyor |
1)Sürdürülebilir ekoloji 2)Stem |
|
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
AB projeleri |
406.000 Euro |
Tamamlandı |
1) Uulusal ve Avrupa gelenek ve
kültürlerine ilişkin farkındalığını geliştirmek 2) Sanatı öğretim programlarında kullanmak |
https://artseu.mehmetakif.edu.tr |
Eğitim Bilimleri Bölümü |
TÜBİTAK ARDEB |
|
Devam ediyor |
Lisansüstü öğrencilerin bilimsel etik süreçleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi |
|
Temel Eğitim Bölümü |
TÜBİTAK 2237-A |
49.311 TL |
Devam ediyor |
Okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının erken matematik becerilerinin
oyun temelli etkinliklerle geliştirmesi konusunda bilgi edinmesini ve deneyim
yaşamasını sağlamak. | |
Eğitim Bilimleri Bölümü |
TÜBİTAK 2237-A |
30.000TL |
Tamamlandı |
Nitelikli soru yazma |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
TÜBİTAK 4004 |
75.000 TL |
Tamamlandı |
Bilimin yaygınlaştırılması, bilimsel okuryazarlık, öğretmen eğitimi |
|
Eğitim Bilimleri Bölümü |
TÜBİTAK 4004 |
105.734 TL |
Başvuru aşamasında |
Projede ortaokul öğrencilerinin disiplin kulüpleri, bilimsel, kültürel,
sportif, sanatsal ve toplum yanlısı etkinlikler şeklinde sıralanabilen
program dışı etkinliklere katılmaları hedeflenmektedir. |
|
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
TÜBİTAK 4004 |
120.000 TL |
Başvuru aşamasında |
Doğa sanat ve bilim buluşması |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
TÜBİTAK 4004 |
120000 TL |
Tamamlandı |
|
gelecekbenimelimdentut.weebly.com |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
TÜBİTAK 4004 |
120000TL |
Tamamlandı |
Okul içi ve okul dışı öğrenme ortamlarında köy öğrencilerine bilim
öğretimi |
https://yedi24bilim.blogspot.com/ |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
Ulusal Kamu Projeleri |
3.774.500TL |
Devam ediyor |
| |
Temel Eğitim Bölümü |
BAP Projesi |
489,28 TL |
Tamamlandı |
|
|
İlköğretim matematik öğretmenliği |
Öğrenci Projeleri |
|
Başvuru aşamasında |
Öğretmenler için kaynak oluşturma |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
Öğrenci Projeleri |
900TL |
Tamamlandı |
Farklı türdeki matematik problemlerinde öğrenci başarısının incelenmesi |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
Öğrenci Projeleri |
4000TL |
Devam ediyor |
Oyunlarla matematik öğretimi |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
Öğrenci Projeleri |
4000TL |
Devam ediyor |
Matematik tarihi hikayeleri aracılığıyla matematik öğretimi |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
Öğrenci Projeleri |
4000TL |
Devam ediyor |
Hikayelerle matematik öğretimi |
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
Öğrenci Projeleri |
4000TL |
Devam ediyor |
Matematik tarihi ile matematik öğretimi |
|
Temel Eğitim |
Öğrenci Projeleri |
200 TL |
Tamamlandı |
İlkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin anahtar sözcük içeren ve içermeyen
sözel problemlerdeki performanslarının incelenmesi. |
|
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Bölümü öğretim üyesinin yer aldığı ve halen devam etmekte olan AB projesinin
konusu sürdürülebilir ekoloji ve STEM ile alakalıdır. Projenin bütçesi
492.188€’dur.
2. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğretim
üyesinin yer aldığı AB projesinin amacı, öğrencilerin Sanat aracılığıyla yerel,
ulusal ve Avrupa gelenek ve kültürlerine ilişkin farkındalığını geliştirmek ve
Sanatı öğretim programlarında kullanmaktır. Ortaklık, hem Ortak Kurumlar
tarafından oluşturulan, teşvik edilen ve paylaşılan ve geniş kültürler arası
parametrelere sahip ortak bir müfredat geliştirme programı ve Ortak Okullar ve
Üniversite personeli için Sanatta işbirliğine dayalı bir sürekli mesleki
gelişim programı (CPD) ortaya çıkaracaktır. Projenin bütçesi 406.000 Euro
olarak belirtilmiştir.
Kanıt:
https://artseu.mehmetakif.edu.tr
Eğitim Bilimleri Bölümü
öğretim üyesinin yer aldığı ARDEB projesinin amacı lisansüstü öğrencilerin
bilimsel etik süreçlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu çalışma
lisansüstü öğrencilerinin etik süreçlerine etki eden birçok etkeni ortaya
çıkaracaktır. Proje halen devam
etmektedir.
2237-a Projeleri
1. Temel Eğitim Bölümü
öğretim üyesinin yer aldığı ve devam etmekte olan TÜBİTAK 2237-a projesinin
amacı okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının erken matematik becerilerinin
oyun temelli etkinliklerle geliştirmesi konusunda bilgi edinmesini ve deneyim
yaşamasını sağlamaktır. Etkinliğin hedef kitlesini Türkiye’deki üniversitelerin
eğitim fakültelerinde bulunan okul öncesi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği
lisans programlarının dördüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan öğretmen
adayları oluşturmaktadır. Bu etkinlikte, okul öncesi ve sınıf öğretmeni
adaylarına, çocukların erken matematik becerilerini oyun temelli uygulamalar
yoluyla destekleme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır. Etkinlik kapsamında, matematik eğitimine dair
oyun temelli etkinlikler çocuklarda matematiksel düşüncenin gelişim süreçleri
dikkate alınarak gerçekleştirilecektir.
Kanıt:
https://ercoyma.blogspot.com/
2. Eğitim Bilimleri
Bölümü öğretim üyesinin yer aldığı ve şu an tamamlanmış olan TÜBİTAK 2237-a
projesinin amacı nitelikli soru yazma becerilerinin geliştirilmesidir. Bu proje
ile öğretmenlerin nitelikli soru yazma süreçlerine katkılar sağlanmıştır.
2209-a Projeleri
Fakültemiz bazında 2020
yılı içerisinde lisans öğrencilerinin araştırmalarına kaynak sağlamak amacıyla
TÜBİTAK 2209-a projeleri kapsamında 7 farklı proje çalışması yürütülmüştür.
Projelerden bazılarına dair bilgiler şu şekildedir: İlköğretim Matematik
Öğretmenliği öğretim üyesinin yer aldığı ve tamamlamış olan 2209-a projesinin amacı
farklı türdeki matematik problemlerinde öğrenci başarısının incelenmesidir.
Proje öğrencilerin matematik problem türlerine göre öğrencilerin başarısının
nasıl değiştiğini göstermiştir. Temel
Eğitim öğretim üyesinin yer aldığı tamamlanmış ve tamamlanmış olan 2209-a
projesinin amacı ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin anahtar sözcük içeren ve
içermeyen sözel problemlerdeki performanslarının incelenmesidir. Ayrıca, İlköğretim matematik öğretmenliği öğretim
üyesinin yer aldığı Öğretmenler için kaynak oluşturmayı amaçlayan 2209-a
projesi başvuru aşamasındadır. Projelerle ilgili ayrıntılı bilgi için, yukarıda
yer alan Fakültemizde Gerçekleştirilen
Projeler başlıklı tablo incelenebilir.
TÜBİTAK Bilim ve Toplum
başkanlığı tarafından sağlanan destekler doğrultusunda, fakültemizde TÜBİTAK
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında 5 farklı proje
çalışması gerçekleştirilmiştir. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
öğretim üyeleri tarafından 2 farklı proje yürütülmüş ve tamamlanmıştır. Bu
bölüm dışında fakültemizin farklı bölümlerinden öğretim üyelerinin de
etkinliklerinde yer aldığı ve tamamlanmış olan TÜBİTAK 4004 projelerinden
birinin amacı bilimin yaygınlaştırılması, bilimsel okuryazarlık, öğretmen
eğitimi üzerinedir. Projede yer alan okul içi etkinlikler üniversitenin
Nanoteknoloji Laboratuvarı, Antropoloji Laboratuvarı ve Bilişim
Laboratuvarlarında; okul dışı etkinlikler Burdur Gölü, Böcek Müzesi, Arkeoloji
Müzesi, Sagalassos Antik Kenti’nde; sanat ve drama etkinlikleri ise şehrin park
ve bahçelerinde gerçekleştirilmiştir. Bunun dışında başvuru aşamasında olan
Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim elemanının yer aldığı ve başvuru aşamasında
olan projede, ortaokul öğrencilerinin disiplin kulüpleri, bilimsel, kültürel,
sportif, sanatsal ve toplum yanlısı etkinlikler şeklinde sıralanabilen program
dışı etkinliklere katılmaları hedeflenmektedir. Benzeri olarak, Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü öğretim üyesinin yer aldığı ve başvuru aşamasında olan proje;
doğa, sanat ve bilim buluşmasını konu edinmektedir. Fakültemiz BİTO’dan almış
olduğu desteklerle, bölgemiz insanının ve öğrencilerinin bilimi öğrenmesine ve
yaygınlaştırılmasına ciddi katkılarda bulunmuştur.
gelecekbenimelimdentut.weebly.com, https://yedi24bilim.blogspot.com/
Temel Eğitim Bölümü
öğretim üyemiz tarafından tamamlanan bir adet BAP projesi mevcuttur. Bu proje
tamamlanmış olup, fakültemiz öğretim üyemizin araştırma bütçesine 489,28 TL
katkı getirmiştir.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi Bölümü öğretim üyesi tarafından yürütülen proje, çiftlik izleme yönetim
sistemini konu edinmektedir. Projenin bütçesi 3.774.500 TL olup, proje halen
devam etmektedir. Projenin kanıtını gösteren web sitesi aşağıda yer almaktadır.
Yayın yapılan endeksler ve sayılar incelendiğinde SSCI ve AHCI kapsamında iki adet yayın yapıldığı, yayınlarının çoğunun ulusal dizinli dergilerde ve alan endeksli dergilerde yapıldığı görülmektedir. Kitap yazarlığı ve editörlüğü kapsamında ise öğretim elemanlarının ciddi faaliyet içinde oldukları görülmektedir.
Fakültemiz öğretim
üyelerinin ankete verdikleri yanıtlara göre SSCI ve AHCI kapsamında 2, Alan ve
Uluslararası Endekslerde 26, TRDizin ve Ulusal Endekslerde 32, Uluslararası kitap
çalışmalarında 21 ve Ulusal kitap çalışmalarında 9 yayın yaptıkları
görülmüştür. Ayrıca, alan endekslerine göre öğretim üyelerinin görev yaptıkları
bölümleri gösteren tablo aşağıda yer almaktadır.
Bölümler |
Alan Endeksleri | ||||
SSCI ve AHCI |
Alan ve Uluslararası |
TRDizin ve Ulusal |
Uluslararası Kitap |
Ulusal Kitap | |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|
6 |
5 |
1 |
|
Eğitim Bilimleri Bölümü |
|
7 |
9 |
9 |
3 |
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
|
2 |
1 |
4 |
2 |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
|
7 |
5 |
2 |
1 |
Temel Eğitim Bölümü |
1 |
3 |
7 |
2 |
3 |
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü |
1 |
1 |
5 |
3 |
|
TOPLAM |
2 |
26 |
32 |
21 |
9 |
Son olarak, Türkiye genelinde, DÜS
raporlarına göre, 2018 yılında 1., 2019 yılında 2. olan Fakültemizin 2020 yayın
performanslarını değerlendirmek için teşvik başvuruları değerlendirilmiştir.
Buna göre, 12 Profesör, 11 Doçent, 5 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi
ve 3 Araştırma Görevlisi; Toplamda 32 öğretim üyesi/elemanı teşvik komisyonuna
başvuruda bulunmuştur. (Kanıt: Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Akademik Teşvik
Başvuru ve İnceleme Komisyonları İcmal Listesi, 19/01/2021 dosyası) Ayrıca,
başvuranlar arasında en fazla öğretim üyesinin yer aldığı bölüm (21 öğretim
üyesi ile) Eğitim Bilimleri Bölümü olmuştur.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İstiklal Yerleşkesi, 15030 YAKAKÖY/BURDUR
+90 248 213 40 00
+90 248 213 41 60
egitim@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi